******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

نظر بدیننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

       نظر چرا نمیدین دیگه؟؟؟

                                                                                            


معدوم کردن هزاران فیلم، سی دی، نوار و عکس مبتذل در قم

 با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد و معاون دادستان قم صبح امروز چهارشنبه در قم ده ها هزار سی دی، فیلم، نوار و عکس مبتذل معدوم شد.

ولی ایا مسترسین جز سیدی هایی مبتذل هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 









 

پیرزن ۱۰۰ ساله در حال فراگیری زبان فارسی


رز فیشر که خاطرات جنگ جهانی اول و دوم را خوب به خاطر دارد، اکنون در حال فراگیری زبان فارسی است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از فرانسه، او که یک زن سوئیسی است، به سه زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی کاملاً مسلط است و اکنون فارسی به عنوان زبان چهارم اوست. او با گذشت یک قرن از زندگانی‌اش، حافظه شگفتی دارد.

رز از جنگ حهانی اول می‌گوید: درست یادم هست که روزی که جنگ شد، جارچی آمد و فریاد می‌زد. و ما حدود ده تا دوازده بچه بودیم و نمی‌فهمیدیم او چه می‌گوید. ما از فریاد زدنهای او خوشمان آمده بود و دنبالش راه افتادیم و هی دست می‌زدیم و شادی می‌کردیم. در همین وقت مادرم با چشمی گریان آمد و مرا از بین بچه‌ها قاپید و دوان دوان به خانه برد. او به من توضیح داد که جنگ شده است و پدرت باید به جبهه برود و با دشمن بجنگد. من خیلی ترسیدم و گریستم و این خاطره را هرگز فراموش نمی‌کنم.

او از جنگ جهانی دوم نیز خاطرات بسیار دارد. او می‌گوید: در جنگ جهانی دوم، آلمانی‌ها همه جا را اشغال کرده بودند. هنگامی که جنگ شروع شد، من در پاریس بودم و دخترم در سوئیس بود. نمی‌توانستم دور از دخترم باشم و از طرف دیگر نمی‌دانستم که جنگ کی تمام می‌شود. پس تصمیم گرفتم با وجودی که فرانسه تحت اشغال نیروهای آلمانی بود، هر طور شده خودم را به آن سوی مرز برسانم. شب هنگام حرکت کردم و گاه مسیرهای زیادی را به صورت سینه خیز رفتم، اما بالاخره موفق شدم به سوئیس برسم. و دخترم را یک هفته بعد از همان طریق به پاریس بیاورم.
شوهرم در پاریس بود و از من پرسید چرا دوباره برگشتی؟ صبر می‌کردی تا جنگ تمام شود! من گفتم اگر قرار است بمیریم بهتر است با هم بمیریم. آن روزها در پاریس من مجبور بودم با دخترم در گوشی آلمانی حرف بزنم چون او فرانسوی نمی‌دانست. و از طرفی فرانسوی‌ها ما را سرزنش می‌کردند چون می‌گفتند او به زبان دشمن ما حرف می‌زند... زندگی سختی داشتیم که گاهی هم البته خنده‌دار بود.

حالا بعد از 100 سال چرا به فکر آموختن زبان فارسی افتادی؟
او در پاسخ می‌گوید: من ترجمه شعرهای خیام، مولانا، حافظ و سایر شاعران ایرانی را زیاد خوانده‌ام و آنها را دوست دارم. واقعاً من عاشق شاعران ایرانی و ادبیات ایرانی هستم. من درباره ابن سینا و رازی و سایر دانشمندان معروف ایرانی بسیار مطالعه کرده‌ام و الان به جرأت می‌توانم بگویم که که اساس علم و تکنولوژی امروز دنیا مدیون دانشمندان بزرگ ایرانی است. جهان به عالمان ایرانی مدیون است.

امروز چی؟
امروزه نیز شنیده ام که ایرانی‌ها به تکنولوژی و علوم پیشرفته‌ای دست یافته‌اند. البته اگر خوب مطالعه کرده باشید همین الان بهترین دانشمندان و حتی پزشکان و جراحان اروپا و آمریکا ایرانی هستند. نمی‌دانم چرا این دانشمندان در ایران و در میان خود ایرانی‌ها نیستند ولی به هر حال ایران کشور بزرگی است که قابل مقایسه با کشورهای همسایه خودش نیست. من قبلاً ایران را کشور شعر و زبان می‌دانستم اما حالا علم و تکنولوژی هم به آن اضافه شده است.

علم و تکنولوژی قبل از اروپاییان در دست ایرانیان بود. حتی بعضی‌ها عقیده دارند که اروپاییان علم را از ایران گرفتند. درست است.
هم درست است و هم درست نیست. چون درست است که ایران دانشمندان بزرگی داشته است که به تمام جهان خدمت کرده‌اند؛ از جمله ابن سینا، رازی، خوارزمی و غیره، اما امروزه اروپا نیز به علم و تکنولوژی خوبی مجهز است. فضا نوردان خوبی دارد. در پزشکی پیشرفت خوبی داشته است. در علوم نظامی خیلی پیشرفت کرده است.

همان علوم نظامی و ساخت سلاح و مهمات که منجر به کشتن انسانها می‌شود؟
متأسفانه بله.

شما درباره جنگ امروز لبنان و اسرائیل چه نظری دارید؟
جنگ همیشه ویرانگر است و در هر جای دنیا که باشد محکوم است. من یادم می‌آید در دو جنگ بزرگ چه بسیار مردانی که کشته شدند، چه بسیار کودکانی که پدر و مادر خود را از دست دادند. و چه بسیار زنانی که بدون شوهر ماندند...چقدر خرابی و نابودی و کشت و کشتار...امروز در عراق و لبنان نیز همین امر اتفاق می افتد. ما انسانها باید فقط به صلح بیندیشیم. جنگ ویرانگر است. من یادم می آید در دوران جنگ جهانی دوم در همسایگی ما در منطقه Drancy در حومه پاریس پر بود از یهودی ها که بعداً از آنجا رفتند.

به کجا رفتند و اصلاً از کجا آمده بودند؟
نمی‌دانم به کجا رفتند ولی آلمانی‌ها بودند که آنها را به این منطقه آوردند. همه مردم اهل درانسی می‌دانند. شاید رفتند به اسرائیل یا به یک نقطه دیگر از جهان.

امیدوارم که در یادگیری زبان فارسی و کلاً در زندگی دانشجویی‌ موفق باشید.
بله (می‌خندد) یک دانشجوی 100 ساله.

بیست سال بعد در چنین روزی

با سلام به بینندگان عزیز،مشروح اخبار رابه اطلاع شما می رسانم.


- مقامات اتحادیه اروپا در تهدید جدیدی به ایران اعلام کردند که اجازه پرواز به آپولو۲۱ اتمی که توسط ایران به کره ماه ارسال خواهد شد را نمی دهند.اصغر البرادعی دوم فرزند مرحوم البرادعی در گزارشی به آجانس سر کوچشون اعلام کرده که برای ما دیگر ماشین پیکان نفرست و از آن پژو ۴۰۵ باحالا که خوب آتیش می گیره بفرست !!!!

 

- وزارت دفاع امریکا اعلام کرد مخفیگاه اسامه بن لادن هنوز کشف نشده است.این در حالی است که در 20 سال اخیر بر اثر حملات مکرر تروریستی به آسمان خراش های امریکا نسل آسمان خراش ها در این کشور به شدت دچار خطر انقراض شده است و مسئولان ذیربط نسبت به نابودی کامل این برج ها هشدار داده اند.بر اثر حملات تروریستی در سال های اخیر جمعیت کره زمین به نصف تقلیل پیدا کرده است!

 

- هفتاد و هشت هزارمین جلسه محاکمه صدام پشت در های بسته برگزار شد!شایان ذکر میباشد صدام دیکتاتور مخلوع عراق 10 سال پیش در زندان به مرگ طبیعی درگذشت.

 

- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در مصاحبه ای اعلام کرد؛ تا ۳ ماه آینده (بجون مامانم) بر طرف خواهد شد!!!!!شایان ذکر است که در عرض 20 سال گذشته شرکت مخابرات با حدود 3455 شرکت خارجی قرار داد امضا کرده اما مشکلات موبایل کماکان به قوت خود باقی است.

 

- مدیر کل بهداشت ودرمان استان تهران گفت ؛ بیماری وبا که۲۰ سال پیش در ایران شیوع پیدا کرده بود با مردن آخرین سبزی فروش از ایران ریشه کن شد و مردم می توانند از این به بعد با اطمینان کامل سبزیهایی که با فاضلاب آبیاری می شودنوش جان کنند.!!!!!

 

- مجری طرح بزرگراه شمال در مصاحبه با شبکه خبر اعلام کرد که الحمدلله این طرح 2 دهم در صد پیشرفت فیزیکی وچند دهم درصد هم پیشرفت شیمیایی داشته واگر کار با همین سرعت حیرت انگیز پیش برود این بزرگراه تا ۷۵ سال اینده افتتاح خواهد شد .!!!!!

 

- تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه نهایی با تیم ژاپن توانست این تیم را با نتیجه ۲بر یک شکست دهد و به مقام قهرمانی کره زمین دست پیدا کند؛ گلهای این مسابقه را حاج علی دایی (که اکنون با ویلچر در زمین حضور پیدا کرده) از نقطه پنالتی به ثمر رساند و آمار آقای گلی خود را افزایش داد.!!!!!!!

 

-یک راننده اتوبوس شهری امروز به صف طلبکاران باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس پیوست و از این باشگاه به فیفا شکایت کرد!وی مدعی است مدیر عامل این باشگاه هنگامی که قصد سوار شدن به اتوبوس را داشته است بهای بلیط خود را نپرداخته است و در عوض چکی مدت دار به وی داده است که اکنون و با توجه به سپری شدن موعد چک آن را به اجرا گداشته است!گفتنی است بر اساس رأی فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا)و نیز دادگاه لاهه تیم پرسپولیس به خاطر شکایات فراوان در طی 20 سال گذشته به مدت 30 سال از ظاهر شدن در انظار عمومی محروم شده است!!!

 

- مدیرعامل موسسه آلمانی اتومبیل سازی پورشه صبح امروز در دفتر کارش خودکشی کرد. وی قبل از خودکشی یک پیشنهاد از ایران دریافت کرده بود. براساس این پیشنهاد ایران اعلام کرده بود که حاضر است به تولید پورشه در ایران خودرو بپردازد. پنج سال پیش شرکت روور که از سالها قبل به تولید مشترک با ایران خودرو پرداخته بود، بعد از این که قیمت سهامش از 174 یورو به 1.5 یورو رسید، بخار شد و از بین رفت.

 

- امسال نرخ بیکاری با 2 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 98 درصد رسید!همچنین بر اساس گزارش صندوق ذخیره ارزی امسال یازدهمین سال پیاپی می باشد که این صندوق هیچ گونه موجودی نخواهد داشت!

 

- طرح لباس ملی بالاخره توسط مجلس تصویب شد.این طرح از حدود 20 سال پیش در حال بررسی بود و بالاخره امروز این طرح به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

 

- معاون محترم شرکت الان نمی گم اعلام کرد : ساخت یخچال ها، فریزرها و ظرفشویی های دارا و سارا به پایان رسید. او همچنین اعلام کرد : از ویژگی های این وسایل می توان به زیبا، جادار، و مطمئن بودن آنها اشاره کرد.لازم به ذکر است شرکت دارا و سارا از 25 سال پیش فعالیت خود را آغار نمود و تا کنون قریب به 25000 کالا به صورت روزانه در این شرکت تولید میشود!

 

- با پایان گرفتن فصل سرما آخرین کارتن خواب تهرانی نیز در خاموشی فرو رفت و فوت نمود. با مرگ این کارتن خواب شمار کارتن خواب های فوت شده تهرانی به 2 میلیون نفر رسید!شایان ذکر است حدود 80 درصد جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی میکنند!


- سی سه هزارمین سرود تیم ملی ایران در جام جهانی توسط استاد قدیر ژان گولر نواخته شد!این کلیپ قرار است در شب های جام جهانی از رسانه ملی پخش شود.اشعار این سرود عبارتند از:

خونه مادر بزرگه هزار تا قصه داره ........ایران
خونه مادر یزرگه هزار تا غصه داره ........ایران
دایتی داره بستنی ؛ بستنی آی بستنی
تیم ایران خیلی باهاله؛ همه تیما رو جا میذاره
دایتی داره بستنی ؛ بستنی آی بستنی
دوود دورو دوود دوود ایران
دوود دورو دوود دوود ایران

تکیه کلام های باحال

 آبروی هیئت رفت!
      آی خونه دار و بچه دار،PC  رو بردار و بیار...!
      ارواح خاک خر قسمتون میدم که...
      اشتهایم عینکی شده (چیزی نمانده که کور شود)
      اصلا جناب سروان به گیافه من میاد شما ترک باشید!؟
      اگه باد بیاد کج می‌شه... (خیلی قد بلنده)
      اگه عیب داشت یه پایش می‌لنگید!
      اگه کسی از دست من دلخوره، دلشو نخوره!
      بد اینه که یه آخوند توی خیابون هویج بخوره!
      بد اینه که یه پیرزن توی خیابون شلوار لی پاش کنه و با موتور تک‌چرخ بزنه!
      برای سلامتی فلانی از یک تا ده بشمارید!
      بیا روش ببین چه خبره!
      بیا! بیا! خوب! افتادی تو چاله!
      بیا! بیا! خوب! کتتو بپوش برو کلانتری!
      تا دیسکانکت شود هر آنکس که...
      تورا کیسه دادم چپخ چاق کنی / ندادم که با آن دماغ پاک کنی!
      جیگرتو بخورم خام خام!
      جیگرتو بخورم!
      جیگرتو سیخ سیخ!
      جیگرتو لقمه!
      چراغ را روشن کن چشممان ببیند داریم چه کار می‌کنیم!
      چشم روی هم بگذاری ... پدر چشمت درآمده!
      حقیقت ته خیار است!
      داشتیم...؟ نه خریدیم!
      دستها بالا والا بی‌حرکت!
      روده بزرگه روده کوچیکه رو خورد!
      سلام بر حسین، جفتک بر یزید!
      عجب آدم بلانسبتی هستی!
      فدای سرت مال پیرزنه است!
      فرق عن و گوشت کوبیده را نمی‌فهمد!
      فیوز قالپاقش هد می‌زند!
      فکر کنم دیگه کم کم به اواخر انتهای برنامه داریم نزدیک میشیم!
      ما را هم توی نمازهای قضات دعا کن!
      مامان منو ندیدی؟
      مست خورده عرق کرده!
      من هم مثل تو از بچگی بزرگ شدم!
      میخوام طی یک عملیات شهادت طلبانه فدات شم!
      یک پارچ آب بریز تو لیوان بده به من!
      یه پله بیا پایین بهتر ببینیمت

دو قلب و چهار ریه در بدن یک فرد

دو قلب و چهار ریه در بدن یک فرد
06/09/2006
 
در پی کشف یک قلب و دو ریه اضافی در جسد یک مرد 55 ساله در ایرلند ، پلیس این کشور به تحقیق گسترده در این باره پرداخته است.
به گزارش شورت نیوز ، این مرد که سلو نام دارد در روز دوم آگوست به دنبال وقوع حمله قلبی در فرودگاه دوبلین جان خود را از دست داد.
پلیس آنچه را که از وی بر جای مانده بود به همراه اعضای اضافی به خانه اش فرستاد. اعضای اضافی طی بررسی کالبد شکافی دوم در بدن وی یافت شد.
پنج سال پیش هم نام سلو به لحاظ فرستادن پسرش به استرالیا جهت انجام یک عمل جراحی نادر مغز تیتر روزنامه ها بود.
 
منبع : جام جم آنلاین
 
بازگشت به صغجه قبلی

دروغ‌هایی که اینترنت به من آموخت

ماکیاولیسم خبری و نگاهی به چند Hoax اینترنتی در ایران

T3

Hoax یا Hoaxes به اخبار و مطالب و عکس‌‌های فریبنده می‌گویند که بیشتر جهت شوخی یا تحریف واقعیتی ایجاد شده و منتشر شده باشند. هَوکس را می‌توان «دست انداختن» نیز معنی کرد که از Hocus Pocus یا تردستی گرفته شده است.*
موضوع هر هوکس نیز بستگی به هدف سازنده‌ی آن دارد. شوخی‌های معروفی نظیر پایان دنیا یا نمایش مشهور رادیویی اورسون ولز بر اساس کتاب جنگ دنیاهای اچ.جی.ولز که اورسون ولز در نقش خبرنگاری با جدیت صحنه‌ی حمله‌ی مریخی‌ها را تعریف کرده و چند شهر آمریکا را در هراس فرو برد از نمونه هوکس‌های رادیویی در قرن گذشته هستند. دروغ‌های آوریل و دروغ‌های نوروزی را نیز با این که لو رفته‌اند اگر ماهرانه و باورپذیر طراحی شوند شاید بتوان در زمره‌ی هوکس‌ها قرار داد مانند شوخی نوروزی روزنامه شرق در مورد کج شدن برج میلاد.
معمولاً لینک یک خبر یا تصویری خاص به نسبت اهمیت خبری آن یا منافع برای توزیع‌کننده آن، از درجات خاصی از توجه برخوردار است. بسیاری از افراد نیز اخبار و برنامه‌های تلویزیونی را بیش از هر رسانه‌ی دیگر باور می‌کنند و بعضی افراد نیز اینترنت را با همان قیاس روانی و ذهنی نوعی «تلویزیون» می‌پندارند و در نتیجه باور اخبار و عکس‌های هوکس که معمولاً به صورت حرفه‌ای تهیه می‌شود برای آنان ساده‌تر می‌شود.
در این زمینه صدها مورد ریز و درشت را می‌توان مثال زد که به دلیل رویکردهای رنگارنگ سیاسی در اکثر رسانه‌های ایرانی، پیش از این که جنبه‌ی هوکسی و تفریحی داشته باشند سرچشمه گرفته از شایعه و یا منافع خاص سیاسی هستند. شاید به آنها بتوان نام «ترفندهای هدفمند» نام نهاد.
در رسانه‌های دیگر این به ندرت اتفاق می‌افتد نظیر شوخی فردی که خبر دستگیری کیانوش استقرارزاده در روستای برره توسط ماموران جمهوری اسلامی را تلفنی به مجریان برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی گفته بود و مدتی موجب مزاح شده بود یا خبر غیرواقعی حل معماهای اینشتاین توسط دختری ایرانی که ابتدا توسط تلویزیون ایران و بعد در رسانه‌های دیگر منعکس شد و مثال‌هایی از این قبیل. اما در اینترنت این موضوع به دلیل تراکم اطلاعات و نیز مسائل خاص فنی و تکنیکی نظیر استفاده از جلوه‌های فتوشاپ و نرم‌افزارهای گرافیکی بیشتر اتفاق می‌افتد و شاید به دلیل توسعه‌نیافتگی اینترنت در ایران مقداری برای عامه باورپذیرتر باشد.
اهمیت شناخت عکس‌ها و پیام‌های فریب‌‌آمیز این است که مدیران رسانه‌ها و سایت‌های خبری به علت آسیب‌پذیری در این مورد و گسترش سریع شایعات اینترنتی به دلیل ذات تکنولوژیکی آن، پیش از هر چیز از صحت و سقم رویدادها و عکس‌ها کاملاً اطمینان حاصل کنند و اعتبار و اصالت اخبار خود را با دقت بیشتری کنترل کرده و بر خروجی مطالب خود نظارت دقیق‌تری داشته باشند. به همین لحاظ و بر اساس تجارب به دست آمده شاید لازم باشد یک مدیر یا مسؤول خبر یک سایت خبری علاوه بر قواعد خبرنویسی و نگارش و معلومات عمومی بالا در زمینه‌های متعدد و سایر رشته‌های مرتبط با رسانه، با نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ و افکت‌ها و فیلترها و با انواع فونت‌ها و سیاق‌های آن و دیگر مسائل فنی وب و کامپیوتر به خوبی آشنا باشد.
این تنها نمونه‌هایی از هوکس‌هاست که در مدت‌های اخیر در سایت‌های مختلف منعکس شده است و منشاء آنها اینترنت است و نه رسانه‌های دیگر. لینک تمام اخبار و منابع در این زمینه موجود است که هر کدام از چه منبعی آمده و یا کدام سایت خبری آن را درج کرده که بسیاری از کاربران ثابت اینترنتی می‌دانند. شاید برای وبلاگ‌ها و سایت‌های شخصی این خطاها اهمیتی نداشته باشد اما برای رسانه‌های خبری و سایت‌ خبرگزاری‌ها نوعی آسیب و تهدید به شمار می‌آید:


■ صیغه شیرین‌ترین لذت!
در تاریخ 29 فروردین امسال عده‌ای از زنان محجبه در اعتراض به بدحجابی در مقابل مجلس تجمع کردند. خبرگزاری مهر عکس‌هایی از این تجمع و حواشی آن تهیه کرد. متن تصویر پلاکارد یکی از این عکس‌ها دستکاری شده و به این جمله تغییر یافت: «صیغه شیرین‌ترین لذتی است که نصیب زن مسلمان می‌شود»! و به فاصله کمتر از چند روز در صدها سایت و وبلاگ منتشر شد. بسیاری آن را در سایت و وبلاگ خود به کار برده و تفسیرهای متعدد مذهبی و سیاسی نیز از آن ارائه دادند. تا جایی که حتی سعید ابوطالب نماینده تهران نیز جوگیر شده و در مجلس در مورد آن عکس جنجال به پا کرد! هنوز در برخی کلیپ‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان این تصویر تحریف‌شده را به عنوان عکسی مستند از رویدادهای ایران به کار می‌برند.
کاربرانی که با یک نرم‌افزار خوشنویسی نظیر چلیپا یا کلک کار کرده باشند یا حداقل قواعد خوشنویسی را بدانند در اولین نگاه و به سادگی متوجه جعل ناشیانه‌ی نوشته می‌شوند. مخصوصاً چلیپا و نامه‌نگار و بسیاری نرم‌افزارهای خوشنویسی دیگر که فاصله‌گذاری نامناسب نقطه‌های آن به خوبی مشهود است.


■ پاسارگاد زیر آب رفت
با انعکاس خبر عملیات ساخت سد سیوند در منطقه تنگه‌بلاغی و نزدیک بناهای تاریخی استان فارس و نزدیک شدن زمان آبگیری آن، موضع‌گیری‌های بسیاری از سوی معترضین در سایت‌ها و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای انجام پذیرفت و تومارهای بسیاری نیز در اعتراض به این عمل نوشته شد. در روزهای اخیر رندی تصاویر دستکاری شده‌ی فوق را با ذکر این خبر که پاسارگاد و مقبره کوروش زیر آب رفته است در اینترنت منتشر نمود که ادامه‌ی ماجرا را می‌توان حدس زد! در این خبر که توسط گروهی اینترنتی با عنوان ایران عشق تکثیر شده آمده است:
«اکنون خبری داریم که دل هر ایرانی عاشق و وطن دوستی را خشمگین و برافروخته می‌سازد! چندی پیش سد سیوند در حال آبگیری بود که با این کار پاسارگاد، آرامگاه کوروش کبیر، این بزرگ‌مرد آریایی به زیر آب می‌رود. و اکنون این اتفاق افتاده است. سد آبگیری شده و آرامگاه کوروش کبیر و بخش بزرگی از پاسارگاد در حال فرو رفتن به زیر آب است». منبع اصلی عکس‌ها
توضیح این که سد سیوند تا این لحظه هنوز به مرحله‌ی آبگیری نرسیده است! هر دو یعنی هم متن و هم عکس‌ها در این خبر فریب‌آمیز هستند.


■ مسخ دختر هلندی
قضیه‌ی مسخ دختر هلندی به دلیل اهانت به قرآن‌خوانی مادرش، از مشهورترین هوکس‌های مذهبی در اینترنت ایرانی است که در سال گذشته اتفاق افتاد. تصویر واقعی مربوط به مجسمه‌ای ساخته پاتریشیا پیچی‌نینی و از جنس سیلیکون و کائوچو و طرحی ژنتیکی در مورد تکامل حیوانات است که در نمایشگاه آثار وی به نمایش درآمده و از آن عکس گرفته شده است. یک سایت سرگرمی ترکی آن را نقل کرده و خبرگزاری آفتاب که بعداً صحت این خبر را رد کرد، آن را با تیتر «مسخ به خاطر توهین به قرآن» منعکس و به زودی در صدها سایت و نشریات مختلف تکثیر شده و حتی به تعداد زیاد از آن فتوکپی و تصویر تهیه و در محافل و شهرهای مذهبی توزیع شد.
خود عکس اصیل بوده و هیچ گونه دستکاری در آن رخ نداده است. این خبر ضمیمه‌ی آن است که موجب ایجاد این ذهنیت و باور شده است.


■ کج شدن برج میلاد
اگر چه این قضیه‌ی برج میلاد در آستانه نوروز 74 منشاء مطبوعاتی دارد اما در اینترنت نیز به دلیل انعکاس آن در سایت روزنامه شرق در همان ساعت‌های اولیه به ویژه از سوی برخی سایت‌ها و وبلاگ‌های خارج از کشور که از قضیه‌ی شوخی نوروزی شرق اطلاع نداشتند و به محتوای طنزآمیز آن دقت نکرده بودند با واکنش‌های بعضاً تند سیاسی علیه بی‌کفایتی مسؤولین نظام ایران مواجه شد! چون چند روزی نیز به نوروز مانده بود، این شبهه برای افراد بیشتر به وجود می‌آمد که خبر واقعی است. اتکای مطلق به اینترنت و در واقع روزنه‌ی شیشه‌ای مانیتور به عنوان تنها منبع خبرگیری نیز از آسیب‌های جدی یک رسانه به شمار می‌رود.


■ اعدام انقلابی!
مدتی پیش تصویر این نامه در برخی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها منتشر شد و طبق معمول! برخی آن را باور کرده و در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های خود به آن اشاره کردند. در این نامه، متنی آمده مبنی بر ماموریت دادن فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات به محمود احمدی‌نژاد برای اعدام انقلابی جمعی از زندانیان. جعلی بودن نثر آن که از اساس مشخص است. بعد هم نامه‌های اداری در آن تاریخ معمولاً با ماشین‌تحریر تایپ می‌شد اما این نامه فونتش «زر سیاه» است و مربوط به تایپ کامپیوتری است. یعنی در آن تاریخ نرم‌افزارهای فارسی موسوم به نشر رومیزی نظیر زرنگار با این گستردگی وجود نداشت و بعد از آن سال بود که نشر رومیزی کامپیوتری و فارسی توسعه یافت. گذشته از آن اصلاً چه کسی در ایران می‌داند «فرماندهی محترم جنگ‌های نامنظم»! چه صیغه‌ای است و چه سمتی است!؟ اصلاً آن 702 نفر قبلی (و آن 4۶۰ یا 260 نفر!؟) چه کسانی بوده‌اند که این حجم وسیع اعدام در آن سال هیچ سابقه‌ای و سر و صدایی نداشته است!؟ این یکی از ناشیانه‌ترین هوکس‌های بررسی شده بود.


■ نامه‌‌های عمر و یزدگرد
نامه‌های موسوم به نامه‌های عمر و یزدگرد سوم که در مدت‌‌های اخیر بارها در سایت‌های مختلف و با ورژن‌های نوشتاری مختلف نیز بارها دست به دست و ای‌میل به ای‌میل! گشته از آن نوع هوکس‌های مشهور مدت‌های اخیر به شمار می‌رود. غیر از جعلی بودن متن نامه‌ها که اینجا به آن اشاره شده، به طور کلی وجود چنین نامه‌های در موزه‌ی لندن هرگز تایید نشده است.


■ تصویر برخورد موشک حزب‌الله به ناو اسرائیلی
در پی وقوع جنگ اخیر اسرائیل و لبنان سایت‌های مختلف خبری مشتاق درج هر نوع اخبار تازه از درگیری‌ها بودند. در این التهاب رسانه‌ای، سایت «انجمن دفاع از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین» که سایت فارسی و رسمی حزب‌الله لبنان به شمار می‌رود عکسی را با عنوان صحنه برخورد موشک‌های حزب‌الله به ناوچه اسرائیلی منتشر کرد که در آن لحظات به دلیل التهابات جنگ باورپذیر می‌نمود و در ده‌ها سایت و حتی برخی نشریات این عکس منتشر شد.
فقط کمتر کسی در آن روزها از خود سوال کرد این عکس که از زاویه‌ی یک هلی‌کوپتر (هلی‌کوپتر چه کسی؟ حزب‌الله!؟) گرفته شده با آن شکار لحظه‌ی تر و تمیز از لحظه‌ی انفجار توسط چه کسی گرفته شده و اگر هم توسط خود نیروهای نظامی اسرائیل یا خبرنگاران آن گرفته شده چگونه با این سرعت به دست این سایت رسیده است؟
مدتی بعد مشخص می‌شود که عکس مربوط به سال 1998 و از یک سایت استرالیایی در زمینه صنایع دفاعی با عنوان Defense Industry Daily برداشته شده است. منبع اصلی عکس
در این مطلب، خبر صحیح بوده و عکس نابجا و یا در حیطه‌ی جنگ روانی و تبلیغاتی استفاده شده و با وجود کشف منبع این عکس، سایت مذکور همان مطلب را تا این تاریخ و با همان تیتر حفظ کرده است.(تصحیح می‌شود: دقیقاً همین امروز آن عکس را از گزارش‌های تصویری بدون هیچ توضیحی برداشتند. کش گوگل ). اشاره مجدد: روز بعد کش گوگل تازه شده و دیگر نمایش داده نمی‌شود. کسانی که این مطلب را همان روز اول خوانده باشند آن را مشاهده کرده‌اند. عجب قایم «موشک»بازی شد!؟


■ تهران شهر ماهواره‌ها
مدتی این عکس نیز به عنوان عکسی از تهران که پشت‌بام‌های آن را انبوهی از دیش‌های ماهواره پوشانده در سایت‌ها و حتی برخی مطبوعات دیده می‌شد. در نگاه اول به خاطر بافت ساختمان‌ها به نظر می‌رسد واقعاً تهران باشد اما عکس ظاهراً تصویر شهری در لبنان است.
خود عکس واقعی است. خبر غیرواقعی ضمیمه و تیتر آن این گونه القا کرده که اینجا زاویه‌ای از تهران است.


■ اینترنت در ایران برای همیشه قطع می‌شود!
چند سال پیش یک نفر (فرض کنید نویسنده همین وبلاگ!) مطلب طنزی نوشت با عنوان: «اینترنت در ایران برای همیشه قطع می‌شود!» در این مطلب به مصاحبه‌ای خیالی با دکتر معتمدی وزیر سابق ارتباطات اشاره شده که در آن به طنز عنوان شده بود به خاطر بعضی آسیب‌ها اینترنت را در ایران قطع کرده و تمامی سرویس‌دهنده‌ها را جمع‌ می‌کنیم. چند روز بعد یکی از سایت‌ها با حذف جمله آخر که بر خیالی بودن این مصاحبه تاکید کرده عین همان مطلب را با این تیتر منتشر نمود: «جمهوری اسلامی طرحی را برای بستن تمامی مراکز خدماتی اینترنتی در دستور کار قرار داده است»! پس از آن برخی سایت‌های دیگر خبری و سیاسی این مطلب را با آب و تاب بیشتر منعکس کرده و تحلیل‌هایی نیز در این رابطه ارائه دادند .
در اینجا هوکس و خدعه‌ای در کار نبوده بلکه یک مطلب طنز موجب شده تا این گمان واقعی بودن ایجاد شود و نشر آن توسط یک پایگاه خبری و استفاده‌ی سیاسی از آن، جنبه‌ی طنزآمیز بودنش را از بین برده و جدی نمایش داده است.

● یک مثال دیگر
حال اگر محض مزاح یک خبر این گونه و به نحوی حرفه‌ای تنظیم شود و به دست‌تان برسد یا در یک سایت خبری یا یک وبلاگ بخوانید چه واکنشی به آن خواهید داشت و وقتی خبر گسترش یابد اصلاً از کجا خواهید فهمید که اصولاً چنین اتفاقی نیفتاده است!؟ (توضیح این که تمام اینها غیرواقعی و من‌درآوردی است! لطفاً جدی نگیرید!):

○ گفتگوی مهم تلفنی احمدی‌نژاد و مرکل
«به نقل از یک منبع موثق در ریاست جمهوری، آقای احمدی‌نژاد صبح روز گذشته حدود یک ساعت با خانم آنجلا مرکل صدراعظم آلمان گفتگوی تلفنی دوستانه‌ای داشت. این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: خانم مرکل ضمن قدردانی از نامه‌ی آقای احمدی‌نژاد اظهار داشته از وی به طور رسمی جهت دیدار در آلمان دعوت به عمل خواهد آورد.
وی گفت: رئیس جمهور نیز ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین در این دیدار بهبود یابد. آقای احمدی‌نژاد ضمن اشاره به روابط تاریخی ایران و آلمان و انتقاد از سیاست‌های آمریکا و انگلیس، نقش مستقل آلمان در اروپا و جامعه‌ی ملل را ستود و گفت آلمان همیشه مهم‌ترین شریک تجاری ایران بوده و امیدواریم بدون فشار قدرت‌های بزرگ این همکاری‌ها ادامه یافته و گسترده‌تر شود.
این منبع افزود: صدراعظم آلمان در این گفتگو نسبت به شراکت در برنامه‌های هسته‌ای ایران ابراز تمایل کرده و اظهار داشته که آلمان آمادگی دارد در این زمینه با ایران همکاری کامل نماید.
به نظر می‌رسد برخی کشورهای اروپایی بدون توجه به موقعیت ایران در آستانه‌ی تحریم قصد دارند روابط غیرعلنی و تجاری خود با ایران را همچنان دنبال کنند».
در پایان آقای احمدی‌نژاد ضمن انتقاد از چاقی خانم مرکل وی را به کم کردن وزن تشویق کرد!
با کمی عکس و رنگ و لعاب کمتر کسی متوجه می‌شود که متن این خبر به کلی ساختگی است. عصر انفجار اطلاعات و رشد انواع رسانه‌های بومی و مدرن از این مکافات‌ها نیز دارد! که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی...

سربازهای زن اسراییلی

Israel female soldiers

Israel female soldiers/izrail00.jpg

4640 views

Israel female soldiers/izrail01.jpg

1 comment

6813 views

Israel female soldiers/izrail02.jpg

1 comment

3293 views

Israel female soldiers/izrail03.jpg

2635 views

Israel female soldiers/izrail04.jpg

3292 views

Israel female soldiers/izrail05.jpg

3291 views

Israel female soldiers/izrail06.jpg

2501 views

Israel female soldiers/izrail07.jpg

2280 views

Israel female soldiers/izrail08.jpg

1867 views

Israel female soldiers/izrail09.jpg

2809 views

Israel female soldiers/izrail0A.jpg

1 comment

2827 views

Israel female soldiers/izrail0B.jpg

2652 views

Israel female soldiers/izrail0C.jpg

1890 views

Israel female soldiers/izrail0D.jpg

1962 views

Israel female soldiers/izrail0E.jpg

1843 views