******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

ناشران جهانی در برابر گوگل با یکدیگر متحد می شوند

ناشران جهانی در برابر گوگل با یکدیگر متحد می شوند
25/09/2006
 
در پی پیروزی عده ای از ناشران بلژیکی در تقابل حقوقی با گوگل مبنی بر اینکه این موتور جستجوگر بدون اخذ رضایت آنها و پرداخت حق تالیف ، مفاد منتشر شده در روزنامه هایشان را بر روی سایت خود قرار داده است ائتلاف جدیدی در میان آنها پدید امد.
به گزارش یوروپین جورنالیسم ، عده زیادی از ناشران کتاب و رسانه های چاپی از سراسر دنیا با یکدیگر متحد شده و قصد دارند در برابر خطراتی که آنها را از ناحیه موتورهای جستجوگر مثل گوگل تهدید می کند مبارزه و ایستادگی کنند.
در همین حال ائتلاف انجمن های رسانه های چاپی اعلام کرد به زودی یک پروژه ازمایشی را در سطح جهان به راه خواهند انداخت تا از طریق آن مانع از بروز حوادث مشابه و بروز اختلاف بین موتورهای جستجوگر و روزنامه ها ، ناشران کتاب ، گاهنامه ها و سایر انواع رسانه های چاپی شوند.
این پروژه جدید پروتکل خودکار دسترسی به محتوا یا ACAP نام دارد که نوعی سیستم خودکار است که اجازه می دهد تولید کنندگان محتویات آنلاین به صورت سیستماتیک اطلاعاتی را درباره دسترسی و استفاده از محتویاتشان برای پخش کنندگان وسیع خبر و سایرین بر روی اینترنت ارائه دهند.
این اطلاعات ، که در یک فرم ارائه می شود و از طریق موتورهای جستجوگر قابل تشخیص و تفسیر است به آنها می گوید که چگونه و تحت چه شرایطی موتورهای جستجوگر و سایر مصرف کنندگان می توانند از این محتویات استفاده کنند.
در این ائتلاف بزرگ شورای ناشران اروپایی ، انجمن بین المللی ناشران و انجمن روزنامه های اروپایی شرکت دارند.
به گفته ائتلاف انجمن های ناشران و رسانه های چاپی جزئیات بیشتری از این سیستم در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که ششم اکتبر برگزار می شود منتشر خواهدشد.
در پی انتشار محتویات برخی از روزنامه های فرانسوی زبان توسط گوگل ، عده ای از ناشران شکایتی را از این موتور بزرگ جستجو به یک دادگاه بلژیکی ارائه دادند و در این دادگاه گوگل به نقض حقوق مولفان و قوانین بانک اطلاعاتی محکوم شد.
این دادگاه در حکم خود اعلام کرد: گوگل در وب‌سایت بلژیک خود مطالبی قرار داده است که مدت‌ها پیش از وب‌سایت‌های خود مولفان آن خارج شده است؛ از همین رو گوگل اقدام به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی خود کرده و حقوق مولفان این مطالب را نادیده گرفت.
بر اساس دستور اعلام شده به گوگل، بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوگر جهان باید پیش از انتشار اخبار روزنامه‌های فرانسوی و آلمانی و بلژیکی زبان ، با پرداخت حق تالیف اجازه‌ی لازم برای چاپ آن‌ها را دریافت کند.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد