******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

خبر های داغ

خبر های داغ

چهاردهم مرداد 1385 (5 اوت 2006) مصادف است با یکصدمین سالگرد صدور حکم مظفرالدین شاه قاجار مبنی بر تشکیل "مجلس شورای ملی" که اوج جنبشی بود که به انقلاب مشروطه ایران مشهور شد.به همین مناسبت بخش فارسی بی بی سی در برنامه های رادیویی و آنلاین خود، مطالب گوناگون و گزارشهای ویژه گوناگونی در صفحه ای با عنوان صدمین سالگرد انقلاب مشروطه گرد آورده است.معرفی چهره های شاخص مشروطه، بررسی اوضاع فرهنگی - اجتماعی آن دوره و نگاهی به وضعیت شعر،! طنز، روزنامه نگاری، موسیقی و تئاتر ایران در صد سال پیش از دیگر مطالب این صفحه است.صفحه ویژه یکصدمین سالگرد انقلاب مشروطه ایران: http://www.bbc.co.uk/persian/news/cluster/2006/07/060718_constitution.shtml
 
 
 
شورای امنیت سازمان ملل متحد، در قطعنامه ای از ایران خواسته است که تمام فعالیتهای هسته ای بحث انگیزخود را تا پایان ماه اوت به حال تعلیق درآورد و در غیر اینصورت با تحریمها مواجه خواهد شد.قطعنامه با 14 رای موافق به تصویب رسید. قطرکه تنها عضو عرب شورای امنیت است با قطعنامه مخالف بود.دولت قطر قطعنامه را موجه دانسته ولی زمان آن را اشتباه خوانده است.نصیر الناصر نماینده قطر در سازمان ملل متحد گفت: "ما با صدور این قطعنامه در زمانی که ! منطقه ما دستخوش شعله های آتش است موافق نیستیم." بدلیل اصرار چین و روسیه، شورای امنیت گفته است که قبل از اعمال هرگونه تحریم، مذاکرات بیشتری صورت خواهد گرفت.
 
 
هنری کیسینجر، وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست، دیدگاه خود درباره نحوه برخورد با برنامه اتمی ایران را بیان کرد.آقای کیسینجر در این مقاله با عنوان "گامهای بعدی در قبال ایران" در یک کلام می گوید: "نمی توان به ایران اجازه داد رویای حکومت امپراتوری بر منطقه ای را تحقق بخشد که برای سایر مردم دنیا بسیار اهمیت دارد." او عقیده دارد می توان از طریق دیپلماسی مانع از دستیابی ایران به سلاح! اتمی شد. آقای کیسینجر همچنین جنگ را ادامه دیپلماسی می داند که در آن دیپلماتها ابزار متفاوتی بکار می گیرند.او در ابتدای مقاله خود مناقشه اخیر در لبنان را در روند برخورد با برنامه اتمی ایران یک نقطه عطف می داند، چرا که، به عقیده وی، می تواند گروه پنج به اضافه یک را متقاعد کند به دیپلماسی خود شتاب بخشند و آنها را متوجه نگرش ایران در منطقه کند.
 
 
مقامات جمهوری اسلامی تایید کرده اند که اکبر محمدی، دانشجوی ایرانی که در ارتباط با تظاهرات دانشجویی سال 1378 (1999) دستگیر شده بود، در زندان اوین تهران در گذشته اما در مورد علل مرگ وی جزییاتی را انتشار نداده اند.خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - روز دوشنبه، 31 ژوئیه، به نقل از سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان های استان تهران، گزارش کرد که اکبر محمدی در ساعات شب یکشنبه در زندان در گذشت و جسد وی ساعت 12 شب به پزشکی قانونی تحویل شد.پیشتر برخی من! ابع دانشجویی گزارش کرده بودند که اکبر محمدی دست به اعتصاب غذا زده است.مدیرکل زندان های استان تهران گفته است که اکبر محمدی در بهداری زندان اوین بستری و وضعیت جسمانی وی خوب بود اما به درخواست خود و تشخیص پزشک بهداری از بهداری ترخیص و به بند زندان منتقل شد.
 
 
اکبر محمدی، یکی از فعالان سرشناس دانشجویی که در ارتباط با تظاهرات دانشجویی سال 78 در زندان به سر می برد، به گفته وکیل مدافعش به طرز مشکوکی و در پی یک اعتصاب غذا در زندان اوین تهران جان خود را از دست داد.وزیر دادگستری و مدیر کل زندان های تهران خبر درگذشت او را تایید کرده اند. خبر درگذشت اکبر محمدی در زندان اوین تهران، جمهوری اسلامی را بار دیگر در مقابل این خواست سازمان های مدافع حقوق بشر قرار می دهد که علت اصلی این واقعه! را توضیح دهد و به خصوص نقش زندانبانان را در آن روشن کند. اکبر محمدی به همراه برادرش منوچهر و عده ای دیگر از فعالان دانشجویی و از جمله احمد باطبی به دنبال تظاهرات معروف دانشجویی سال 78 دستگیر شد و پس از محکومیت اولیه به اعدام مجازات او بعدا به پانزده سال زندان تخفیف یافت.
 
 
اسرائیل مجددا هواپیماهای جنگی خود را مامور انجام عملیات در جنوب لبنان کرده است.این حمله در حالی است که کمتر از یک روز از موافقت اسرائیل با به تعلیق انداختن حملات هوایی برای ۴۸ ساعت، می گذرد.اسرائیلی ها می گویند هواپیماهای جنگی آنان مامور حفاظت نیروهای اسرائیلی هستند که در جنگ با پیکارجویان حزب الله درگیرند. اسرائیل هنگام اعلان توقف عملیات به مدت دو روز گفته بود که این حق را برای خود محفوظ می دارد.
 
 
حدود یک هزار نفر در خارج دفتر سازمان ملل متحد در تهران، به تظاهرات خشم آمیزی در اعتراض به جنگ لبنان، دست زدند.تظاهرکنندگان که پرچم زرد رنگ حزب الله لبنان را حمل می کردند از جامعه بین المللی خواستند که برای کمک به مردم لبنان تلاش بیشتری کند.شرکت کنندگان در تظاهرات که در حمایت از سید حسن نصرالله رهبر گروه حزب الله لبنان، شعار می دادند پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.کودکان خردسالی که در کنار خیابان به صف ایستاده بودند نقاشی ه! ایی را که خودشان کشیده بودند و بمباران غیرنظامیان لبنانی توسط هواپیماهای اسرائیلی را نشان می داد همراه داشتند.
 
 
مقامات وزارت کشور عراق می گویند مردان مسلحی که یونیفورم پلیس عراقی را به تن داشتند، دست کم ۲۵ نفر را از یک محل فروش تلفن همراه در مرکز بغداد ربوده اند.به قرار گزارشات مردان مسلح، فروشندگان و مشتریان این فروشگاه را سوار۱۵خودرو کرده و با خود برده اند.هویت و انگیزه آدم ربایان هنوز روشن نشده است.این حادثه، تازه ترین مورد از یک رشته آدم ربایی ها در مرکز بغداد است که در جریان آن مردان مسلح عده ای را با توسل به زور با خود برده اند.
 
 
پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، روز دوشنبه، ۹ اسد (۳۱ ژوئیه) در مراسم ویژه ای در شهر قندهار، فرماندهی عملیات نظامی را در جنوب افغانستان رسما به عهده گرفت. مقامات ناتو در افغانستان این ماموریت را نشانی از ادامه تعهدات جامعه جهانی نسبت به این کشور عنوان کرده اند. ناتو اولین ماموریت خود را خارج از اروپا در سال 2003 در افغانستان آغاز کرد که مناطق شمالی و غربی این کشور را تحت پوشش خود قرار داد و این دومین مرحله از این بر١ ?امه است که در نا امن ترین مناطق افغانستان اجرا می شود. انتظار می رود سومین مرحله از ماموریت ناتو نیز تا پایان امسال در افغانستان به اجرا گذاشته شود که در آن مناطق شرقی افغانستان تحت پوشش ناتو قرار خواهد گرفت.
 
 
انفجاری در محوطه یک مسجد در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار، منجر به کشته شدن حداقل شش سرباز پلیس شده است. این انفجار در جریان مراسم فاتحه مولوی یونس خالص، رهبر حزب اسلامی (شاخه یونس خالص) و زمانی صورت گرفته که والی ننگرهار، از مسجد بیرون می شد. در این حمله که حداقل شانزده نفر دیگر نیز زخمی شده اند، به والی ننگرهار آسیبی نرسیده است. یوسف استانیزی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) افغانستان در تماس با بی بی سی این خبر را تایید کرد! و گفت که مواد منفجره در داخل یک موتر (خودرو) نوع کرولا مربوط به پلیس ننگرهار جاسازی شده بود.
 
 
بابک امینی نوازنده و آهنگ ساز ایرانی شش سال است که در کانادا زندگی می کند و در این مدت سعی کرده است تا فعالیت های خود را در زمینه موسیقی تلفیقی توسعه دهد.به گفته بابک امینی که فعالیت های هنری خود را با نوازندگی گیتار شروع کرده است، زندگی در محیط چند فرهنگی شهر تورنتو به تکمیل آثار او در زمینه موسیقی تلفیقی کمک بسیار زیادی کرده است. آقای امینی به زودی برای برگزاری چند کنسرت راهی آمریکا می شود و قرار است در لس آنجلس، ! سن خوزه، سیاتل، نیویورک و واشنگتن به اجرای برنامه بپردازد.او پس از تور آمریکا، مجددا به کانادا باز خواهد گشت تا در شهرهای مونترال و ونکوور آخرین آثار خود را برای علاقه مندان اجرا کند.
 
 
تاجیکستان و فرانسه گفته اند که در مورد بحران در خاور میانه مواضع مشترک دارند.این دو کشور خواستار آتش بس، به توافق رسیدن جانبهای درگیر در باره حل مسالمت آمیز قضیه و تامین امنیت ساکنان منطقه شده اند.این مطلب روز دوشنبه، 31 ژوئیه بعد از انجام دیدار و گفتگوی وزیر دفاع فرانسه با رئیس جمهوری تاجیکستان در شهر دوشنبه اعلام شد.میشل الیا ماری، وزیر دفاع فرانسه که شام روز یکشنبه وارد دوشنبه شده بود، امروز پس از انجام دیدار و گفتگو با اما! معلی رحمانف، رئیس جمهوری تاجیکستان به خبرنگاران گفت که در این ملاقات در کنار بررسی همکاریهای نظامی میان دو کشور، همچنین موضوع وضع امنیت در منطقه و بحران خاور میانه نیز مطرح شده است.
 
 
از بامداد روز دوشنبه، 31 ژوئیه، شمارش آرای به صندوق ریخته شده در انتخابات جمهوری دموکراتیک کنگو آغاز شده و انتظار می رود نتیجه شمارش آرا تا چند هفته دیگر معلوم شود. در نخستین انتخابات چند حزبی کنگو در خلال چهار دهه اخیر، روز یکشنبه رای گیری برای انتخاب نمایندگان دو مجلس اعلا و سفلای پارلمان کنگو و رییس جمهوری جدید این کشور با شرکت نه هزار نامزد نمایندگی پارلمان و سی و دو نامزد ریاست جمهوری برگزار شد.در این انتخابات، حدود بیست و ١ ?نج میلیون رای دهنده با حضور نیروی پاسدار صلح سازمان ملل و نظارت بیش از یکهزار ناظر بین المللی آرای خود را به صندوق انداختند.ناظران خارجی در مجموع نحوه برگزاری این انتخابات را رضایتخبش توصیف کرده اند هرچند از بروز مواردی از خشونت از جمله پرتاب بمب آتش زا به یکی از مراکز رای گیری گزارش هایی مخابره شده است.
 
 
ارتش سریلانکا عملیات جدیدی را برای تصرف یک کانال آب تحت کنترل ببرهای تامیل آغاز کرده است. دولت می گوید این حمله با اهداف بشردوستانه انجام می شود.به گفته دولت سریلانکا، اقدام ارتش با هدف آزاد کردن یک کانال آب واقع در ایالت ترینوکومالی در شمال شرق این کشور انجام شده است.پیشروی قوای دولتی به سمت مواضع ببرهای تامیل پس از چهار روز حملات هواپیماهای ارتش به مناطق تحت کنترل شورشیان صورت می گیرد.این نخستین پیشروی ارتش از زمان بء ?قراری آتش بس بین دولت سریلانکا و ببرهای تامیل در سال ۲۰۰۲ است.
 
 
 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد