******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

المپیک به مثابه یک فرصت تبلیغاتی

 

"نقطه عطف هنر تبلیغات در عصر کنونی این است که علاوه بر به کارگیری زبانی تاثیرگذار و خلاق در انتقال پیام، موقعیت شناس هم باشد."

رویدادی مثل المپیک که به گفته یکی از اساتید نظیر جام جهانی فوتبال، یکی از بزرگترین آئین های جمعی در جهان محسوب می شود، همیشه حواشی خود را نیز به همراه داشته است.

برگزاری این رویداد در کشوری مثل چین که به نماد نقض حقوق بشر در جهان معروف شده است، بر این حواشی افزوده و باعث شده تا یکی از جنجال برانگیزترین المپیک ها در تاریخ لقب بگیرد.

به همین دلیل این بار المپیک علاوه بر این که می تواند موقعیتی خوب برای تبلیغ محصول و خدمت قلمداد شود، این قابلیت را دارد که به مثابه فرصتی استثنایی برای تاکید بر مسائل بشری هم عمل کند. فرصتی که حتی رئیس جمهور آمریکا با وجود مخالفت های داخلی کشورش برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک چین، حاضر به از دست دادن آن نشد.

عفو بین الملل نمای یکی از استخرهای ورزشی در چین را به شکنجه گاه زندانیان سیاسی چین تشبیه کرده و در توضیح آن نوشته است که پس از بازی های المپیک، مبارزه علیه نقض حقوق بشر باید ادامه یابد.

این تبلیغ به نظرم خیلی پرقدرت و تاثیرگذار آمد. هوشمندی آژانسی که این عکس را طراحی کرده در موقعیت سنجی و بهره گیری از آن ستودنی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد