******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

عکسهای محبوب شما کدام است؟

عکسهای مورد علاقه خود را چگونه پیدا می‌کنید؟ با جستجو؟ با استفاده از راهنمایی دیگران؟ از طریق سایت استامبل؟ یا …

یکی از تکنولوژیهایی که در وب 2.0 طرفداران زیادی پیدا کرده سرویسهایی است که برپایه recommandation یا پیشنهاد دادن می‌باشد.به عبارتی سایت مربوطه براساس نوع فعالیت شما، سلیقه‌تان را حدس می‌زند و نمونه‌های مشابه را به شما پیشنهاد می‌کند.

یکی از این نمونه‌ها که به تازگی شروع به کار کرده است سایت http://insuggest.com/ است.اینساجست از دو قسمت تشکیل شده: سایت(وب) و  عکس. مکانیسم هردو یکسان است اما شخصا از نتایج وب آن راضی نبودم در صورتی که بخش تصاویر ان واقعا جذاب و مفید است.

http://images.insuggest.com/ طرح ساده‌ای دارد.هر کسی می‌تواند به این آدرس برود.نیاز به ثبت‌نام ندارد.در بدو ورود نمایی مانند تصویر زیر را شاهد خواهید بود. در سمت چپ 16 تصویر تصادفی و در سمت راست تصویر بزرگ شده یکی از این تصاویر. در بالا نیز 4 مکان خالی وجود دارد.images-insuggest

شما می‌توانید در بین 16 تصاویر هرکدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.ماوس را بر روی عکس برده drag&drop(بکشید-رها کنید) را انجام داده و عکس مربوطه را به یکی از 4 فضای خالی در بالا بکشید و رها کنید.

حالا اینساجست با توجه به این عکس 16 تصویر جدید را در سمت چپ لود می‌کند. هرکدام از تصاویر که مورد علاقه شما بود می‌توانید بر روی آن کلیک کنید.در اینحال عکس مربوطه در سمت راست بزرگ می‌شود.

این سرویس کمتر از یکماه است که بصورت عمومی ارائه شده. طبعا اضافه کردن امکانات دیگری مثل داشتن اکانت شخصی و توانایی بوکمارک کردن تصاویر می‌تواند بر جذابیت ان بیافزاید. با اینحال در همین حد نیز توانست ساعتها مرا به خودش مشغول کند!!

فعلا تصاویر محدود به فلیکر هستند.اما چه باک؟ در فلیکر بیش از 2 میلیارد قطعه عکس وجود دارد! امیدوارم کم‌کم سایر منابع عکس نیز بدین سایت اضافه شوند.

راستی: شما عکسهای مورد علاقه خود را چگونه می‌یابید؟ ترفندهای شما چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد