******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

چه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟

 

لوگوی اولیه گوگل را سرگئی برین یکی از بنیان‌گذاران گوگل با استفاده نرم‌افزار Gimp طراحی کرد، اما نسخه جدید لوگوی گوگل را خانمی به نام راث کدار Ruth Kedar طراحی کرده است.

سال 99 یعنی همان زمانی که راث کدار به سرگئی برین و لری پیج برای طراحی لوگو معرفی شد، وی مدرس طراحی در دانشگاه استنفورد بود. از او خواسته شد که ایده‌های اولیه‌اش را برای لوگوی گوگل، ارائه کند. راهبرد و شیوه طراحی خانم کدار مورد پسند رؤسای گوگل قرار گرفت و او استخدام شد.

 Ruth.jpg

گوگل در آن زمان می‌خواست که لوگویی متمایز از سایر شرکت‌های مهم اینترنتی ان زمان داشته باشد، شرکت‌هایی مانند Yahoo, Excite, HotBot, LookSmart و Lycos. به علاوه گوگل می‌خواست که لوگویش نشان‌دهنده نگاه ممتاز این شرکت باشد. همه شرکت‌های رقیب گوگل در آن زمان در درجه اول پورتال‌های تجاری بودند و در درجه دوم خدمات جستجو ارائه می‌کردند، اما گوگل می‌خواست که به عنوان یک موتور جستجو شناخته شود و لوگویش هم باید این مطلب را می‌رساند.

طرح‌های زیادی برای لوگوی گوگل پیشنهاد شد و در نهایت لوگوی کنونی به دلایل زیر انتخاب شد:

 google-logo-design.png

- لوگو نمایی سرزنده دارد و در عین حال ساده دارد. خواندن آن بسیار ساده است، بافت و سایه‌ای که به هر حرف لوگو داده شده است، هر حرف را از برجسته نشان می دهد و در همان حال به آن وزن و شفافیت می‌دهد.

- در آن زمان فونت Times-Roman،‌فونت مورد پسند و انتخابی در وب بود و فونت sans-serif،‌فونت مورد قبول رسانه‌های کاغذی بود. راث می‌خواست فونتی انتخاب کند که هم خوانا باشد و هم یک حس نشاط و سرزندگی را القا کند،‌در نهایت او فونت Catull را انتخاب کرد که نوع قدیمی فونت serif بود.

خانم راث کدار متولد برزیل است، او برنده چندین جایزه طراحی است و نمایشگاه طراحی‌هایش در آمریکا و کشورهای دیگر به نمایش گذاشته شده است.

بعضی از کارهای او را می توانید در اینجا و اینجا ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد