******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

زنان تاثیر گذار در دنیای وبلاگ و اینترنت

خانم منا گرابوسکی ترات  Mena Grabowski Trott  متولد  16 سپتامبر 1977 که تاریخ تولدش شش روز با شوهرش یعنی اقای بنیامین ترات    Benjamin Trott فاصله داشت و وب سایتشون را بهمین دلیل  Six Apart نامگذاری کرده بودند وقتی که در dollarshort.org   وبلاگ می نوشت و از شغلش بیکار شده بود ابزارهای وبلاگی  Movable Type   و   TypePad را ساختند.


خانم مگ هوریهان Meg Hourihan  با دو همکار و همسرش ( جیسون  Jason ) در Pyra Labs  در سال   1999 ،  در یک زیرزمین در سانفرانسیسکو  ابزار وبلاگی جدیدی بنام بلاگر Blogger  بوجود آوردند که بعدها در سال 2003 به گوگل فروختند. 


 خانم کترینا فیک Caterina Fake و همسرش استیوارت باترفیلد Stewart Butterfield که نیاز به اشتراک گذاشتن عکس با دوستانشان داشتند در ماه فوریه سال 2004  ابزار و سایت اشتراک عکس  فلیکر Flickr را در 16 ماه ساختند و در ماه مارچ 2005  آنرا به  Yahoo به قیمت 30 میلیون دلار فروختند . 

 

و خانم پاملا وزلی Pamela Wesley  (فارغ التحصیل رشته بیولوژی) و همسرش پیر ( پرویز )  امیدیار Pierre Omidyar  (ایرانی متولد پاریس و فارغ التحصیل کامپیوتر از دانشگاه  Tufts University  در امریکا) در تابستان 1995 زمانیکه در منطقه  Bay  در سانفرانسیسکو زندگی می کردند ایده خرید و فروش از طریق اینترنت را ابداع کردند و سایت  Auction Web  (حراجی آنلاین)  را بوجود آوردند که بعدها در سال 1997 بهمین دلیل نام سایتشان را eBay  گذاشتند.  و در همان سال نخست روزانه 800,000  حراج اینترنتی انجام می دادند و در سال 1998 که eBay  وارد بازار بورس امریکا شد بیش از یک میلیون کاربر و عضو داشت. امیدیار  و همسرش چند سال پیش از eBay جدا شده و یک بنیاد خیریه راه انداخته اند. امیدیار در سال2006   چهل و سومین ثروتمند دنیا بود.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد