******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

******همه چی******

این وبلاگ بسیار زیباست حتما سر بزنین در ضمن نظر یادتون نره

واکنش " زهرا امیر ابراهیمی" به اتفاقات اخیر


واکنش " زهرا امیر ابراهیمی" به اتفاقات اخیر
تهران- خبرگزاری کار ایران

"
زهرا امیرابراهیمی" بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص جریانات پیش آمده اخیر در طی این چند هفته که از وی در محافل خبری و مطبوعاتی منتشر شده است ، نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد .
امیر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه هنر ایلنا با انتقاد از جریانات اخیر که به وی نسبت داده شده است ، گفت : پاییز امسال برایم یاد آور بدترین خاطره ها را ساخت ، تلخ و وهن آور . به قول اخوان " ابرهای همه عالم در دلم می گریند "...چون من از این اتفاق غیر انسانی در رنجم و خدای هنر را شاهد می گیرم نه برای خودم و فردیت خودم ، بلکه برای آنکه حرمت یک انسان و یک زن چنین لگد مال شد زیرا براین باورم بار سنگین تهمت و بی حرمتی را به یک انسان تحمیل کردن ، گناهی بس گران و درد آور است.
وی افزود : در جامعه ما من اولین و آخرین قربانی این گونه تهمت های ناروا و برچسب های غیر انسانی نیستم و نخواهم بود . چون تا زمانی که حس بی مسئولیتی و لاقیدی در بعضی انسانهای کوته فکر و کوچک وجود داشته باشد این اعمال شبه روانی هم رخ خواهد داد ، و جالب اینکه در ایران - ملقب و مشهور به سرزمین ناموس و کیان - چرا باید چنین شهروندانی غیر ایرانی و بدون حمیت و تعصب داشته باشیم .
امیر ابراهیمی در ادامه گفت : این اتفاق صرفا به خاطر کسب پول و شاید هم نوعی تفنن غیر اخلاقی باشد و به خیال خامشان دیگر قانون و چارچوبی نیست و جامعه افسار گسیخته و بی اصول شده است .
این بازیگر سینما و تلویزیون در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطر نشان کرد : بعضی وقت ها بد نیست ما مدعیان آزادی و انسانیت ؛ خود را لحظه ای به جای دیگر ی بگذاریم و این در هر دین و کیش و آئینی مر سوم است ؛ من هم بنا به این رسم ادیان ، دقیقا خودم را به جای سه نفر گذاشتم . اول به جای پدری گذاشتم که هر روز چهره ی زرد و غمگین دخترش را می بیند و شاید هم برای دلسوزی بر رخ سردش بوسه ای بزند و شاید هم نمی دانم در خفا و کنج خلوت از تیشه برداشتن مدعیان به سوی ناموسش بگرید و مردانه بار غم بر د وش کشد و یا خود را جای مادری می گذارم که با شنیدن خبر خودکشی جگر گوشه اش همان لحظه قلبش باز ایستد که در آرزوی مادر شدن دخترش روزگار را می گذراند ،و یا خود را به جای دوستی می گذارم که شرمش را با غیرت و شرف ایرانی می خورد تا که شاید دست به کاری زند که حقی را باز ستاند . در هر سه حال ، هر انسانی که بویی از انسانیت به مشامش رسیده باشد ؛ ناراحت می شود .
امیر ابراهیمی درباره شایعات اخیری که در خصوص خودکشی وی در برخی رسانه ها منتشر شده است ، گفت : من خودم را جای تمام وجود خودم گذاشتم که برای اثبات این بی حرمتی به شخصیت زن و انسان به سان اشرف مخلوقات . رفتاری کالائی داشتن با آن ، فقط تصمیم گرفتم که بایستم و به حرمت شرف و کیان قهرمانی ایران تاریخ ، بگویم و فریاد بزنم که من " زنم و انسانم " و علاوه بر آن به عنوان یک هنرمند باید به جلا و صلابت زن ایرانی فکر کنم و از حرمت زنان و دختران هم کیش و زبانم دفاع کنم ... و تنها وسیله و لبزار من همان هنر من است .
بازیگر نقش زهره در سریال نرگس خاطر نشان کرد :تکذیب من دردی را دوا نمی کند ، چه را تکذیب کنم ؟ وجود بلاهت را ؟.... من خود عین انکارم ! و می دانم نسل نو و جوان و هم نسل خودم در ایران چنین عرصه را برای جولان بی غیرتان و عدوهای ابله کیان و ناموس ایران ، فراهم نمی کنند .
وی افزود : من ساکن کوچک وادی هنرم . عزمم را جزم کردم تا بیشتر از پیش در زمینه کاری ام فعال تر باشم و با نوجستن و تکاپو در عرصه هنر ، به عنوان یک زن ایرانی حرکت کنم . حرکتی برای نو جستن و زیستن و آموختن ؛ فعلا قصد هیچ گفتگویی با رسانه ای را ندارم و فقط به مردمان سرزمین قمر و پروین و فروغ و بزرگان هنر و ادب می گویم من زنده ام .
لازم به یادآوری است گفته های این بازیگر به معنای رد یا تایید صحبتهای وی نیست ؛ به همین منظور گروه فرهنگ و هنر ایلنا آماده دریافت نظرات و پاسخ مراجع محترم انتظامی و قضایی در خصوص این ماجراست .
پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد